Det er viktig å ha abonnenter på en YouTube kanal. Disse får opp et varsel når du publiserer en ny video (om de personlige innstillingene tillater det), som igjen betyr at du kan få flere organiske visninger helt i begynnelsen av levetiden til videoen din.
Algoritmene til YouTube fungerer slik at den belønner videoer som får visninger og en bra VTR (view-through rate) helt fra da den ble publisert. Disse videoene vil YouTube også anbefale til andre seere. Mange abonnenter, betyr derfor mange potensielle seere fra første sekund.
Når du får et besøk på kanalen din, så er det langtifra sikkert at denne personen trykker på «abonner», ettersom knappen ikke er det første som blir lagt merke til. Hvis denne knappen er det første en besøkende på kanalen din ser, er sannsynligheten for at de blir en abonnent større. Heldigvis er dette lett å fikse!
Hvordan gå frem
Dette funker kun når du deler eller lenker til kanalen din, og kun på forsiden av kanalen. Dette er derfor et bra tiltak å gjøre hvis du har en lenke til YouTube kanalen din på for eksempel nettsidene dine, i et nyhetsbrev eller i en annonse som tar deg til kanalen.
- Gå til forsiden på kanalen din
- Klipp ut URLén din, og lim den inn i et dokument eller notat
- På slutten av URL adressen legger du til «?sub_confirmation=1»
- Nå kan du dele linken, og da ser det slik ut når noen trykker på den:
Lær mer om YouTube og YouTube-annonsering!