Instagram annonsering
Instagram annonsering har blitt super populært etter at Instagram Stories med vertikalformatet ble introdusert. Dette gir en veldig forbrukervennlig opplevelse ved at bildene og videoene vises på hele skjermen.
Instagram annonser kommer i flere forskjellige formater, og du kan se de enten i instagram stories eller på instagram feeden din.
Instagram eies av Facebook, som sitter på utrolig mye brukerdata. All denne informasjonen gjør det mulig å lage veldig presise målgrupper blant såkalt “kalde” publikum, altså de som ikke har hatt noen interaksjoner med deg eller bedriften din tidligere. På grunn av Facebook pixelen er det også mulig å kjøre remarketing kampanjer mot de som har hatt en interaksjon på websiden din tidligere.
Instagram annonsering passer for alt fra små enmannsforetak til store internasjonale firmaer. Det er utrolig mange forskjellige målsetninger man kan oppnå på denne plattformen; alt fra å bygge merkevarebevissthet, skaffe leads, drive salg, utlyse jobbannonser, eller å få folk til å besøke nettsiden din.
Man kan annonsere på instagram uten å ha en instagram konto ved å bruke Facebook business manager. Hvis man ikke har en Facebook business manager konto kan man annonsere via instagram appen hvis man har en Instagram businesskonto. Dette er derimot ikke den mest effektive løsningen.
Vi anbefaler at man har en instagram business konto, som er knyttet til en facebook side. I tillegg til dette bør man annonsere via Facebook business manager. I Facebook Business Manager kan man lage kampanjer med flere forskjellige annonsesett og annonser, lage bedre målgrupper, budstrategier, og velge plasseringer.
Kontakt oss om du trenger hjelp til å annonsere på Instagram.
Trenger du hjelp med å annonsere på Instagram eller har noen spørsmål er det bare å kontakte oss her.